“ADALET PARTİSİ POLİTİKALARI”


ÖNSÖZ

Ülke siyasetinde iktidar kadar muhalefetinde önemi vardır. Güçlü ve doğruları söyleyen bir muhalefet gelecekte halkın seçimlerini doğru yönde belirleyici olduğu kadar mevcut icra organının kendine çekidüzen vermesini de temin eder. Yazmış olduğum yazılarla bu hizmeti bir nebze olsun yapmaya çalışıyorum. Ancak muhalefetteki partilerin yaptıkları eleştirilerin yanısıra yapılanlar karşısında kendi siyasi çözüm önerilerini de ifade etmeleri gerekir. Belki içeriği biraz uzun olacak ancak sabırla okumanız dileğimle sizlere ülke yönetimine ilişkin çözüm önerilerimizi ve genel politikalarımızı içeren bir yazıyı takdim ediyorum..



GİRİŞ

Ülkemizde bugüne kadar uygulanan, parti içi demokrasiye, şeffaflığa, eşitliğe, temsilde eşitlik ilkelerine aykırı ve lidere biat üzerine kurulu eski siyaset anlayışını ret ederek Ülkenin temel sorunlarını çözücü yenilikçi, değişimci, cesaretli REVİZYONİST VE REFORMİST politikalarla yola çıkıyoruz. SİYASET anlayışımız; Baskıcı, ayrıştırıcı, yasakçı, cezalandırıcı, dini istismar eden değil, demokratik, birleştirici, özgürlükçü, özendirici, yenilikçi, gelişmeye, geliştirmeye ve eleştiriye açık, katılımcı, çoğulcu, şeffaf, dayanışmayı öngören, çağdaş, uygar ve tam demokratik bir siyaset anlayışıdır. Etnik kimlik, din üzerinden ve toplumu ayrıştırıcı siyaset anlayışını red ediyoruz.

Yasama, yürütme ve yargı gücünün tek kişiye Başkanlık sistemi maskesiyle verilerek yasama,yürütme ve yargının tek elde toplanması anti demokratiktir. Parlamenter sistem yeniden işler hale getirilerek Hâkimiyetin kayıtsız ve şartsız Yüce Türk Milletine iade edilmesini şart olarak kabul ediyoruz. Parlamenter seçimi güçlendirmek üzere, • Ülke bazında seçim barajını kaldıracağız. • Lider sultasını yıkmak adına Siyasal Partiler Kanununu değiştireceğiz. • Çoğunluğu elinde bulunduran siyasi partiye egemen olma vasfını sağlayan TBMM iç tüzüğünü değiştireceğiz. Etkin denetime dayalı yeni bir iç tüzüğü yürürlüğe koyacağız. • Siyasi partilere üye kayıt yetkisini seçim kurullarına vereceğiz. • Gerçek demokrasiyi getirmek ve tam demokrasiyi tesis etmek üzere halkın doğrudan yasa teklif sistemini getirerek asgari 60.000 vatandaşın imzasıyla ile TBMM’ye sunulacak yasa tekliflerinin komisyon ve genel kurul gündemine alınmasını mecbur kılacağız. • 1980 darbesiyle kasıtlı olarak kaldırılan çift meclisli sistemi yeniden getirerek Senato ve Meclisi yeniden tesisi edeceğiz. YARGI VE ADALET REFORMU  Herkese fırsat eşitliği içerisinde tarafsız ve bağımsız yargı yoluyla haklarının korunabildiği, tarafsız ve baskıdan arındırılarak hesap sorabilen, yolsuzluk, eşitsizlik ve kayırmacılıktan rüşvetten arındırılmış yeni bir toplum ve Reformist bir yargı ve adalet modeli getireceğiz. • Yargı ve Adalet Reformuyla Yargıyı siyasallaştırıcı her türlü uygulamaya son vererek, bu amaçla yapılan tüm düzenlemeleri kaldırarak tersine çevireceğiz. • “Adalet karşısında herkes eşittir ve suç varsa ceza da vardır.” ilkesinden hareketle kamu görevlilerine tanınan soruşturma iznine tabi olunması ayrıcalığını kaldırarak her vatandaş gibi kamu görevlilerinin yargılanmasının sağlayacağız. • Adalet Bakanı ve Müsteşarının HSYK üyeliğini kaldıracağız. Hâkimler ve Savcılar Yüksek Kuruluna Cumhurbaşkanı tarafından üye seçilmesine son vereceğiz. • HSYK yerine birbirinden ayrı ve Bağımsız Hâkimler Yüksek Kurulu ile Bağımsız Savcılar Yüksek Kurulunu tesis edeceğiz. Bu kurullarda yargı meslek örgütlerinin de temsilini sağlayacağız. Yargının temeli olan savunmanın (TBB, Barolar ve Avukatlık Mesleği) Anayasanın YARGI bölümünde yer almasını sağlayacağız. • Anayasanın 140/6 maddesini yürürlükten kaldırarak yargıyı tümüyle bağımsız hale getireceğiz. • Anti demokratik Torba tasa uygulamasına son verilecektir. Temel Kanunlarda yapılacak değişikliklerin yasama organında maddeler halinde ayrı, ayrı görüşülmesine yönelik düzenlemeler yapacağız. • Yargıç ve Savcıların mali statüleri yasa ile düzenlenerek mali anlamda bağımsız olmalarını sağlayacağız. • Yargının özgürlükleri kovalayan değil koruyucusu olmasını sağlayacağız. • Vatandaşın mahkeme kapılarında uzun seneler süren hak arama çabalarıyla süründürülmesine son vereceğiz. • Devletin tüm organlarını yargı kararlarına uygun hareket etmelerini sağlayacağız. • SEÇSİZ VE UYAP’ ın kontrol ve denetimini Adalet Bakanlığı dışında bağımsız SEÇSİZ ve UYAP Denetim kurullarına bağlayacağız. • Kanun ve içtihatlara ilişkin yargısal hafızanın örselenmemesi açısından, temel kanun metinlerinin tümüyle değiştirilerek, aşırı yasalaşmanın önlenmesi amacıyla seçme ve ayıklama metoduyla tadil edilmesini sağlayacağız. • Yasama-Yürütme-Yargı’nın ayrılığı ilkesine aykırı her türlü uygulamayı sonlandıracağız. MEDYA VE TV  Doğru, tarafsız, yapısal ve oto sansürden kurtulmuş, fikir ve iradesinde özgür bir toplum inşa etmek üzere, halkın doğru haber alma ve iktidarı denetleme hakkını kullanabilmesini teminen basın, yazılı ve görsel medya özgürlüğünü koruyucu tedbir ve yasalar getireceğiz. • Havuz medyası oluşumunu imkânsız hale getireceğiz. • Medya- ticaret-siyaset üçgeni yok edilecektir. • Bağımsız medyanın kurulabilmesi için RTÜK kaldırılacak ve medyanın gerçek paydaşlarının da söz sahibi olacağı tarafsız bir kurum haline getireceğiz. “ Medya Düzenleme ve kontrol Kurulunu” tesis edeceğiz. • Tüm ulusal TV kanallarına Anadolu ve Trakya’nın medeniyet tarih ve kültürünün yeni kuşaklara aktarılması amacıyla belgesel çalışmaların yayınlanması için günde en az 1 saat belgesel yayın zorunluluğu getireceğiz. Televizyonlardan Türk örf ve adetlerine uymayan ve yanlış yönlendirme amacıyla maksatlı olarak yayınlanan programlara müsaade etmeyeceğiz. • Medya patronlarının ve 2. Dereceye kadar yakınlarının bizzat veya tüzel kişileri aracılığıyla ticari faaliyette bulunmaları önlenecektir. ULUSAL TARIM VE HAYVANCILIK Ülkemizin tarım alanındaki potansiyelini kullanmak stratejik olarak şarttır. Hedefimiz bir tarım seferberliği başlatarak planlamaya ve teknolojiye dayanan reformları yapacağız. • Anadolu’ya özgü ürünlerin tohum kalitesini ve özgü hayvan türlerini koruyucu önlemler alacağız • Yerli Tohum kullanımı teşvik edilirken ithal tohum uygulamasına son vereceğiz. Yerli tohum üzerindeki yasakları kaldıracağız. Gıda üretiminde ve gıda ithalatında genetik yapısı değiştirilmiş ürünlere ve tohum kullanımına engel olacağız.  • Tarım ve tarım ürünlerinde etkin denetim sistemi kuracağız. • Organik tarımın geliştirilmesi yanında ilaç sektörünün kullanımına yönelik bitkisel üretimi de yaygınlaştıracağız. • Mera, ova, orman ve zeytinlik talan ve kıyımına son vereceğiz. • Tarım kooperatiflerini desteklemek üzere bir kooperatif bankası ve Tarımsal Kalkınma Fonu kuracağız. • Süpermarket ve marketlerde cirolarının % 5 i kadar yöresel, yerel ürün satma zorunluluğunu getireceğiz. • Tarımsal KİT olarak nitelendirilen SEK, ET VE BALIK KURUMU, TEKEL, YEM SANAYİ VB. özelleştirilmeleri yeniden gözden geçirilerek üretici ve tüketici lehine olmayan şartlar değiştirilecektir. • Zirai Araştırma ve Geliştirme Enstitüleri ile Devlet Üretme çiftlikleri, Teknik Ziraat okulları yeniden organize edilecektir. • İthal tohum kullanımı azaltılarak, kademeli olarak temin ve kullanımı ülke genelinde yaygınlaştırılacaktır. Yerli tohum kullanan çiftçiye gübre, yakıt ve sulama desteği vereceğiz. • Devlet alımlarında Tarımsal kooperatif ürünlerine öncelik vereceğiz. • Çiftçi ve besicilerin ürünlerini ilk elden tüketiciye ulaştırabilecekleri aracı fahiş kârını ortadan kaldıran dağıtım kooperatifleri kuracağız. • Kooperatif giderlerinde KDV ve ÖTV yi kaldıracağız. Kooperatiflerde işlenen mallarda KDV yi düşüreceğiz. Tarım Kredi ve Satış Kooperatiflerini geliştireceğiz. • Çiftçi ve hayvan üreticilerinin alacağına devlet garantisi verilecek, tarım, hayvancılık ve balıkçılık desteklerini sezon başında maliyet + belirlenecek asgari kar oranı garantisi vererek ilan edeceğiz. • Üreticiyi korumak adına lisanslı depoculuk ve elektronik ürün senedi (ELÜS) istemini geliştirip tüm çiftçilerin kullanımına sunacağız. • Meraların korunması ve geliştirilmesi kapsamında özellikli tarım alanı ve meralar TARIM SİT ALANI kapsamına alacağız. • Balıkçılık sektöründe çalışanlar “yeni iş kolu “olarak Gemi ve Balıkçılık çalışanları adı altında SGK tarafından tanınmasını sağlayacağız. • Çiftçinin işlediği ürünleri KDV ve gelir vergisinden muaf tutacağız.

TOPRAK REFORMU VE KÖYE DÖNÜŞ PROJESİ

Toprak reformu yaparak yeniden çiftçilik yapmak isteyen topraksız veya az topraklı vatandaşların toprak sahibi olmalarına dönük teşvik tedbirleri alacağız. • Sınır hattında bulunan ve tarıma elverişli bulunan mayınlanmış arazileri temizleyerek üretim yapmak şartıyla topraksız köylülere tahsis edeceğiz. • Hayvancılıkta et ve süt üretimine destek vermek amacıyla yerli damızlık ırk üretimini yeniden başlatacağız. • Hayvancılık sektöründe önemli bir girdi maliyetinin azaltılması için yem bitkileri üretiminin arttırılmasını teşvik edeceğiz Kırsal kalkınmayı desteklemek için; kentlerden ayrılarak köylere yerleşen, satışa yönelik üretim faaliyetinde bulunan her vatandaşa • Emekli ise emekli maaşını % 10 fazlasıyla ödeyeceğiz. • Köylerde tarımsal üretim, besicilik, ve arıcılık yapmalarını  mali destek uygulayarak teşvik edeceğiz.



İNSAN HAKLARI VE ÖZGÜRLÜKLER İnsan haklarına dayalı ve saygılı devlet anlayışını güçlendirecek, Anayasamız ile güvence altına alınan temel hak ve hürriyetlerin eksiksiz olarak uygulanmasını temin edeceğiz.

• Güvenlik soruşturmalarını tümüyle kaldıracak ve bu soruşturmalar neticesinde oluşan fişlemeleri imha edeceğiz. • Devletin göz yumarak ya da engel olamadığı yolsuzluklar nedeniyle yoksullaşmasını vatandaşlık hakkı ihlali olarak kabul ederek hesap soracağız. • Tüm kolluk kuvvetleri ve kamu personeline “Vatandaşlık ve İnsan Hakları Eğitimini “zorunlu kılacağız. • Anayasada yer alan önceden izin almadan silahsız ve saldırısız toplantı ve gösteri yürüyüşü düzenleme hakkının kullanımında şiddet içermeyen barışçı tüm demokratik eylemleri suç olmaktan çıkaracağız. Toplumsal olaylarda güvenlik güçlerinin yetkisini pasif korunma şekline getirerek orantısız güç kullanımını kaldıracağız. İç güvenlik paketinde çerçevesi çizilmemiş silah kullanma yetkisini ve mülki amire verilen gözaltı yetkisi başta olmak üzere tüm antidemokratik uygulama ve düzenlemeleri kaldıracağız. • Her türlü ayrımcılığa son vererek, Irk, din, etnik köken, felsefi inanış, cinsiyet temelli ayrımcılık nedeniyle vatandaşın eğitim, sağlık hizmetleri ve çalışma hayatından, barınma hakkından vb. tüm sosyal desteklerden dışlanarak yoksullaştırılmasına karşı eşitlikçi ve sosyal politikalar izleyeceğiz.

İNANÇ ÖZGÜRLÜĞÜ HAKKI

Devletin görevi yurttaşların inanç ile ilgili ihtiyaç ve taleplerini karşılayarak destek olmaktır. • Uygulamada Ülkede yaşayan tüm din ve mezheplerin, kendi inançlarına özgü ibadetini tanımak ve ibadet statüsüne alınmasını sağlayacağız. • Cem evlerini yasal statüye kavuşturarak, Alevi vatandaşlarımızın Diyanet işleri Başkanlığı nezdinde temsiline yönelik düzenlemeler yaparken yerel yönetimlerce yapılan sınırlamaları kaldıracağız. • Diyanet işleri Başkanlığı ise “DİN VE İNANÇ İŞLERİ YÜKSEK KURULU” adı altında yeni bir yapıya kavuşturacağız

SIĞINMACILAR SORUNU

Savaş dolayısıyla Ülkemize geçici olarak sığınan ve insanlık duygularıyla kapılarımızı açtığımız üç buçuk milyon Suriye vatandaşına Yüce Türk Milletine referandumla danışılmadan sırf iktidarın oy kazanımı için Türkiye Cumhuriyeti Vatandaşlığının verilmesini yadırgıyoruz. Suriye’nin iç savaşının biterek yeniden düzenli devlet konumuna geçeceği belli olmuştur. Rejim muhalifleri yenilgiye uğratılmıştır. Verilen Türkiye Cumhuriyeti Vatandaşlık kimlik belgelerinin iptal edilerek en uygun şartlarla misafirliklerine son verilerek ülkelerine gönderilmesi gerekmektedir. Türk vatandaşlığına kabul edilebilecek yabancı ülke vatandaşları ve sığınmacı kurallarını düzenleyen yasa yok sayılmıştır. 6.000 yıllık geçmişi olan Yüce Türk Milleti kutsal bir kana sahip olup bu denli yüksek oranlı bir mülteci akınıyla uğrayacağı soy yozlaşması ve oluşacak toplumsal problemleri kabul edemeyiz. • Kendi ülkelerindeki iç savaş ve benzeri sorunlardan kaçarak ülkemize gelen sığınmacıları sınır bölgelerinde oluşturulacak ve her türlü yaşamsal ihtiyaçlarının giderileceği tampon bölgelerde barındıracağız. • Tüm göçmenleri kayıt altına alacağız. • 2011 den bu yana Suriye’den ülkemize gelen göçmenlerin bir program dâhilinde ülkelerine dönmeleri ni sağlayacağız. • Diğer yandan Suriyeli kadınların Türkiyeli erkeklere ikinci eş olarak satılmasını ve seks işçiliğini önlemeye yönelik caydırıcı tedbirler alacağız. • Ülkemizde geçici olarak bulunan Suriyelilerin üreterek kendi yaşamlarını idame ettirmeleri sağlamak için gereken alt yapı ve yasal çerçeveyi hazırlayacağız.

EKONOMİ

Türkiye’nin toplam dış döviz borcu 2002 sonunda 129 milyar Amerikan doları iken bu rakam Haziran 2016 yılında 421,4 milyar dolara ulaşmıştır. Bu gün ise özel sektör ve hazine garantili borçlarla 600 milyar doların üzerindedir. Bu gittikçe artan borç sarmalı dışarıya bağımlı olmak demektir. Ülke yakında yeni bir kapitülasyonlar ve Düyun-u umumiye ile karşı karşıya bırakılacaktır. Düşük dış finansman ihtiyacına rağmen portföy yatırımları sıcak para gibi kısa vadeli ve tedirgin kaynaklarla sağlanmaktadır. Güvenli yatırım imkânları yaratarak orta ve uzun vadeli kaynaklara yönelteceğiz. • 2002 den bu yana Programsız ve hesapsız olarak finansman ihtiyacının teminine yönelik özelleştirmeler, artık özelleştirilebilecek varlıkların hesapsızca tüketilmesi sonucunda istikbalde finansman kaynağı olmaktan çıkmıştır. • Hiçbir Ülkede stratejik önemi olan işletme ve kurumlar özelleştirilemez. Stratejik konumda Ülke menfaatlerini tehlikeye sokabilecek özelleştirmelere yeniden düzenlemeler getirecek, ulusal kalkınma için önem arz eden ve ulusal güvenlik için stratejik değeri olan tüm özelleştirmeleri ve mevzuatı gözden geçireceğiz. • Dış borçlanma ve hazine garantili işlere disiplin ve sınırlama getireceğiz. • Tüketime değil üretime dönük yatırımların önünü açarak teşviklendireceğiz. Ülkede tüketici ve tasarrufçu olmayan zihniyeti kaldırarak yeni bir kalkınma programıyla yeniden üreten, tasarruf yapan ve hızla kalkınan bir modele kavuşturacağız. • Ekonominin genel rahatsızlıkları olan Dolaylı vergi ağırlıklı vergi sistemini, Kronikleşen yüksek işsizlik, Kayıt dışı ekonomi, Düşük tasarruf oranı, Çok limitli, cılız, sığ finansal ürün çeşitlerine sahip limitli sermaye piyasaları olup, alınacak tedbirlerle Türk ekonomisini güçlendirilecek yeni bir yapıya kavuşturacağız. • Dizayn, Yazılım, ARGE, Teknoloji, Tıp servisleri.(tıbbi turizm) gibi alanlar içeren bu ürünler içeren için gerekli alt yapı yatırımlarının tümünü eğitim sahasında geliştireceğiz. • Ülkemizi, küresel platformda rekabet etmesini mümkün kılacak kaliteli bir eğitim alt yapısına kavuşturmak öncelikli hedefimiz olacaktır. • Merkez bankasını her türlü siyasal baskıdan kurtaracağız. • Ekonomik büyümenin başarısı, kalitesi dikkate alınmadan sadece hızıyla ölçülemez. Tamamen iç talep kaynaklı büyüme yerine net ihracatın büyümeye pozitif katkı sağlayacak politikaları uygulayacağız. • Özel sektör yatırımlarını teşvik edici reformist uygulamaları hayata geçireceğiz. • Şirket ve bireylerin aşırı derecede kredi kullanmalarını önlemek için, bankaların zorunluluk oranlarının arttırılması için tedbirler yürürlüğe sokulacaktır. • Banka temerrüt faizlerine düzenleme getirecek, bireysel ve tarımsal kredi borçlarını yeniden yapılandırarak halkın mağduriyeti önlenecektir • Bankaların küçük ve orta ölçekli proje finansmanı kredilerine teşvik vereceğiz. • Küçük esnaf ve yerel sanayicilerin bulundukları bölgenin şartlarına uygun koşullarla kredilendirilebilmeleri için “ŞEHİR BANKALARI” kurulmasını teşvik edeceğiz. Bankacılık düzenleme ve denetleme kurulu onay ve denetimine tabi olacak ve en fazla sermayesi kadar mevduat toplayabilecek olan şehir bankaları, organize sanayi bölgeleri, sanayi siteleri, toptancı halleri gibi yerlerde kurulabilecek.

TURİZM

• Tarihi ve doğal sit alanlarını tartışmasız koruyup turizme kazandıracağız. • Turizmde ihtiyaçlara göre bölgesel planlama yaparak yatırım desteği vereceğiz. • Ülkemiz turizm politikasının sürdürülebildiğinin sağlanabilmesi için turim sektörü yatırımcı ve çalışanları ile birlikte yeni politikalar benimsemek ve uygulamak üzere bakanlıkla eş güdümlü “Turizmi geliştirme istişare konseyi “kuracağız • Ülke içine ve dışına yönelik reklem ve pazarlama faaliyetlerini destekleme fonlarını hayata geçireceğiz. • Turist sayısının çoğaltılması ve turizm gelirlerinin arttırılmasına yönelik turizm merkezlerinde artan yapılaşma, alt yapı eksikliği ve çevre sorunlarının giderilmesine ve yatırımların turizm odaklı gelişme planlarına uyumunun sağlanmasına öncelik vereceğiz. • Ülke geneli ve sehirler içinde Turizm Planlama Bölgeleri oluşturacak ve bu bölgelerin planlanmasını bölge yatırımcıları, yerel yönetimler ve demokratik kitle örgütleriyle birlikte planlayacağız.  

VERGİ SİSTEMİ 

Bu güne kadar yapılan en kapsamlı ve gerçekçi ülkemiz kalkınmasına fayda sağlayacak Vergi reformunu gerçekleştireceğiz. • Gelir dağılımı adaletsizliğine son vereceğiz. Gelir dağılımında artan adaletsizliği çalışanlar lehine düzelteceğiz. • Asgari ücreti net 2.000 TL olarak belirleyecek ve bu tutarı bütün ücretli çalışanlar için vergiden muaf tutacağız. • Asgari ücrette meslek grubuna ve meslek riskine göre değişen “ Sektörel asgari ücret uygulamasına “geçeceğiz • Dolaylı vergi  % 70 oranı - dolaysız vergi  % 30 olan oranları tersine çevirerek dolaylı verginin vergi gelirleri içerisindeki oranını minimize edeceğiz. Vergi denetimi eksikliğinden kaynaklanan bu çarpık uygulamayı sonlandırarak vergilendirmeyi tabana yayacağız. • Dolaylı vergilendirme kaynakları olan akaryakıt, elektrik, su, doğalgaz vb. üzerindeki VERGİ, ÖTV ve KDV yüklerinin azaltarak piyasalara hareket, ucuzluk, getirmesini sağlarken üretim maliyetlerinin düşürülmesiyle dış pazarlarda rekabet imkânımız arttırılmış olacaktır. Vatandaşın ekonomik yaşantısı üzerinde geçim şartlarını fakirlik sınırına dayayan haksız ve insafsız vergi yükünü kaldıracağız. • Yepyeni bir vergilendirme sistemiyle, makul ve herkesin zorlanmadan vergilendirme takvimi süresinde ödeyebileceği tek kademeli vergi sistemini getireceğiz.  • Gerek kayıt dışı işçi çalıştıran gerekse vergi kaçakçılığı suçu işlemeleri dolayısıyla haklarında mahkemece hüküm verilmiş olanların kamu ihalelerinden yasaklanmasına ilişkin yasal düzenleme yapacağız. • Vergilerini ödeyemeyen veya ödemekten imtina edenlere mükâfat ve zamanında ödeyenlere ise bir nevi ceza anlamında devamlılık haline getirilen vergi afları yerine vergisini düzenli ödeyenlere ( denetim sonunda oluşmuş bir vergi cezası oluşmamış ) ise yıllık ödeyeceği vergi tutarı üzerinden % 10 vergi indirimi sağlayacağız. Ve bu durum herhangi bir vergi cezası almamaları halinde devam edecek. • Yatırımların bölgesel olarak dağıtılması amacıyla Marmara bölgesi dışında yatırım yapanlar için teşviklerin yanı sıra 3 yıl kurumsal vergi muafiyeti sağlayacağız. • Pırlanta, elmas, yat, özel uçak ve benzeri lüks mallara lüks tüketim vergisi getirilecek. Ticari şirketlerde kullanılan araçlar yerli üretim dışından temin edilmişse amortisman uygulamaları kapsam dışına alınacaktır.

CARİ AÇIK YAPISAL ÖNLEMLERİ 

Cari açık konusunda ara malı ithalat- ikame yerine İHRACAT hedefli olmalarını benimseyerek, Kaynakları doğrultusunda “ Doğru” ürünleri ihraç eden bir ülkenin, ihracatın ithalatı karşılama oranlarının daha sağlıklı olacağı kabul ederek, ihraç ürünlerini desteklemek suretiyle cari açık problemine kalıcı çözümler getireceğiz. • Milli sanayimizin yanı sıra Mukayeseli üstünlüğü olan ve ara malı ihtiyacı az olan veya gerektirmeyen sektörleri destekleyeceğiz bunlar: Tarım ve Hayvancılık, lojistik, turizm. Katma değeri yüksek, işçilik yerine insan sermayesi ağırlıklı olan sektörler özel teşvikler ve yönlendirmeler kapsamına alınacaktır. • Döviz kredisi kullanan sirketlerin kur riskini elimine etmek için opsiyon gibi finanasal enstrümanlar kullanmaları konusunda regülasyonlar geliştireceğiz. • Döviz kredileri için ödenen faizlerin vergi avantajlarını Türk lirası kredilerinden daha düşük hale getireceğiz. • Kaçak sarayın bulunduğu alan “Atatürk Bilim ve Teknoloji Üniversitesi” yapısına getirilecek ve Tubitak bu üniversiteye bağlanacak veya kaldırılacaktır. • Kamuda her türlü kaynak israfına son verilerek 147.000 e ulaşarak Gelişmiş ülkeler kullanım oranlarının 20 misline çıkan miktardaki makam araç filosunun zorunlu makam araçları dışındaki tüm makam araçları derhal satılacak ve yerli üretimde olmayan makam araçları alımına izin verilmeyecektir. Devlet uçuş filosu 3 uçakla sınırlandırılacaktır. Trilyonluk Cumhurbaşkanlığı Airbus’ ı satılarak hazineye gelir kaydedilecektir • Örtülü ödenek kaldırılacak ve harcamaları geçmişe dönük araştırmak üzere komisyon kurulacaktır.

KADIN HAKLARI

• Kamuda siyasette, demokratik kitle örgütlerinde, yargıda, üniversitelerde, kadın-erkek eşitliğinin sağlanması bakımından, eşit temsili bir vatandaşlık hakkını güvenceye alan “Parite Yasasını” Anayasal zemine oturtarak yürürlüğe geçireceğiz. Her alanda Parite Yasasının uygulanmaması halinde, mali, tazmini ve cezai yaptırım uygulamasına yönelik yasal düzenlemeler getirilecektir. • Kadına şiddete dur demek için; eğitim sisteminde kadın-erkek ve vatandaşlık dersleri koyarak, Türk ceza kanunu ve infaz yasasında yapılacak düzenlemelerle cinsiyete dayalı, şiddet eylemlerini nefret suçu kabul ederek; ceza infazında indirim, şartlı salıverme ve zaman aşımı olmaksızın, tecrit dâhil en ağır cezaları öngöreceğiz. • Kadına şiddet eylemlerini engellemekte ihmali olan kamu görevlileri hakkında tazminat ve görevden sürekli uzaklaştırmaya varan yaptırımlar uygulayacağız. • Kadına ve çocuğa yönelik taciz ve tecavüz suçlarına mahkûm olanların hükümlülüklerinin nüfus kaydına işlenmesi ile evlilik başvurularında psikiyatristlerden oluşan kurul raporu olmaksızın evlenmelerine izin verilmeyecektir. Ayrıca bu kişilerin çocukları için ev ortamında Sosyal Hizmet Birimleri tarafından rutin kontroller yapılacaktır. • 18 yaş altında ve mecburi öğretim kurullarını bitirmemiş kız çocuklarının aile izni ile dahi olsa evlendirilmeleri yasaklanacaktır. • Büro tipi iş yerlerinde çalışan annelerin çocukları için işverenc tarafından her dört çocuğa en az bir bakıcı olmak ve giderlerinin yarısının devlet tarafından karşılanacağı ortak bakıcılık istihdamı zorunlu hale getirilecektir. • Ailesi yoksulluk sınırı altındaki kız çocuklarına yılda bir kere olmak üzere her yıl ilköğretimde 300 TL, lise eğitiminde 400 TL ve üniversite eğitiminde 500 TL öğrenim teşviki vereceğiz. • Ev kadınlarına geçmişe dönük olarak hizmet borçlanması ve dolayısıyla emeklilik imkanı sağlayacak; borçlandıkları döneme ilişkin toplu ödemelerde Devlet Bankalarınca kendilerine bağlanacak emekli aylığından sübvanse edebilecekleri ölçüde düşük faizli ve uzuzn vadeli kredi tahsis yöntemi ile ev kadınlarını sisteme dahil edeceğiz.

SOSYAL YAŞAM PROJESİ

• Aylık 2.000 TL nin altında geliri bulunan veya hiç geliri bulunmayan tüm vatandaşlarımıza ücretsiz toplu taşıma hakkı sağlayacağız. • Evsizler için her ilde Devlet sığınma evleri kuracağız. • Sokak çocukları Derhal devlet güvence ve gözetimine alınacaktır. • Çocuk Esirgeme Kurumları yeni bir ad altında statüsü değiştirilerek burada büyüyen ve 18 yaşını dolduran çocuklarımızın sokağa gönderilmesine son verilerek, talepleri halinde her hangi bir işe yerleşinceye yahut tahsil süreleri boyunca barınma ve temel ihtiyaçlarının karşılanmasını teminen “Gençlik evlerin” kurarak kamuda ve özel sektörde iş sağlayacağız.

DEVLET ONUR BELGESİ

• Şehit gazi ve eş ve çocuklarının tüm tahsil masrafları devlet tarafından karşılanarak “Devlet Onur Belgesi “ kartı verilecektir. • Sosyal konut edinme ve yararlanmada öncelik verilecektir • Devlet kurumlarının kamp, otel ve misafir evlerinden ücretsiz yararlanma hakkı • Ulaşımda % 40 indirim (Tren uçak vapur)

EMEKCİ KARTI

• Yukarıdaki haklardan aynen yararlanma hakkı sağlanacaktır. ULUSAL SAĞLIK REFORMU • Herkese eşit ve ücretsiz sağlık hizmetine dayalı ulusal sağlık sisteminin inşası • Kar odaklı değil insan odaklı sağlık politikaları • Yeni Doğan bebeklere ücretsiz sağlık taraması zorunluluğu • İlaç katılım payı ve muayene ücretleri kaldırılacaktır. • Sağlık sistemini yerelleştirerek Halk Sağlığı Merkezlerinin kurulmaı. • Kişisel sağlık verilerinin toplanması izlenmesi. Kalitesinin arttırılması, standartlaştırılması ve yaşam boyu kullanımını sağlayacak “Ulusal Sağlık Veri Tabanının” oluşturulması • İlaç, tedavi yöntemi, teknolojik donanım anlamında dışa bağımlılığı sonlandıracağız. • Sağlık çalışanlarının maruz kaldığı şiddet eylemlerinde cezaların caydırıcı olmasını sağlayacağız. • “Kamu Hastaneleri Birlikleri Yasasını” kaldırarak hastanelerin demokratik, özerk ve nitelikli yönetimlerinde mütevelli heyeti sistemini getireceğiz. Hastane Başhekimleri dâhil olmak üzere yönetim kadroları doktorlardan arındırılarak profesyonel sağlık yönetimi eğitimi almış ehil kişilere verilecek doktorlarımız tüm mesailerini halk sağlığına ayırabileceklerdir. • Tüm sağlık hizmet ve tıp eğitimi standardize edilecektir. • Gerekli yasaların teşkili ile imkânların elverdiği ölçüde Özel hastaneler “Sağlık Sigortalarına” devredilerek maliyet, ilaç tıbbi cihaz alımı israfına son verecek hizmet otokontrolü sağlanacaktır. • Hekimlerin ve diğer sağlık çalışanlarının yaptıkları işin önemine uygun ücretlendirilmelerini sağlayacağız.

ULUSAL EĞİTİM REFORMU

Atatrk’ün milli tevhidi-tedrisat politikası ışığında Planlamaya dayalı ve ülkemizin öz kaynaklarıyla teknoloji üretimi yapmasını sağlamaya dönük Ülke insanımız kabiliyet ve özellikleriyle örtüşebilen dışarıdan alıntı yapılmamış, yaz boz tahtasına çevrilemeyecek şekilde yasalarla teçhiz edilmiş kısa,orta ve uzun vadeli süreci kapsayan hızlı kalkınmayı amaçlayan yeni bir Milli eğitim ve öğretim  reformu yapılacaktır. Her çocuk ilköğretimden üniversiteye ücretsiz eğitime kavuşacaktır. • Köy Enstitüleri ilhamıyla “Merkez Köy Okulları” kurulacaktır. • Tüm okulların fiziki ve öğretim şartları standardize edilecektir. • Ara meslek grup ihtiyacını giderecek Meslek ve sanat okulları yaygınlaştırılarak, üniversite kapılarında yığılmalar önlenecektir. Mesleki eğitime önem verilerek talep ve not ortalamasına göre 2 yıllık teknik okullara imtihansız alınacaklardır. • Yükseköğretimde YÖK kaldırılarak üniversiteler eğitim ve öğretimde mütevelli heyetlerce yönetilen özerk bir yapıya kavuşturulacaktır. • Atama bekleyen tüm öğretmenler koşulsuz atanacaktır. • Üniversite öğrencilerinin barınma ihtiyacını karşılamak için üniversite bölgesinde TOKİ tarafından devlet yurtları inşa edilerek öğrencilerin ucuz barınma ve ders çalışma imkânları sağlanırken yine Yoksulluk sınırı altındaki ailelerin çocuklarına hiçbir sınır olmadan Devlet Yurtlarında barınma imkânı sağlanacaktır. • Akademik kadronun bilimsel çalışmalar yapmasını teşvik edici ücretleri bilimsel performansa göre tespit edecek ücret sistemini getireceğiz. • Araştırma görevlilerinin mesailerini akademik çalışmalar dışındaki alanlarda kullanmalarına neden olacak görevlendirmeleri engelleyeceğiz. • Tüm meslek gruplarındaki stajyerlerin bedava iş gücü olarak kullanılmasını önleyeceğiz. Stajyerlerin çalışma süreleriyle orantılı olarak asgari ücretin  % 50 sinden az olmamak kaydıyla ücret karşılığı çalıştırılması ve staj süresince SGK priminden muaf olacak şekilde sisteme kaydı için yasal düzenleme yapacağız.

ÇALIŞMA HAYATI VE SENDİKALAR

Sendikalar Demokratik sistemin vazgeçilmez öğelerinden birisidir. • Türkiye tarafından sırasıyla 25 Şubat 1993 ve 8 Ağustos 1951 tarihlerinde onaylanan 87 ( Sendika Özgürlüğü ve Örgütlenme Hakkının Korunması) ve 98 ( Örgütlenme ve Toplu Pazarlık Hakkı) sayılı ILO ( Uluslararası Çalışma Örgütü) sözleşmelerinde ve Birleşmiş Milletler ’in ilgili sözleşmelerinde ifade edilen şekliyle tüm çalışan hakları ile gözetilecektir. • Başta 6356 ( Sendikalar ve Toplu İş Sözleşmesi kanunu) 4857 (İş Kanunu) ve 4688 ( Kamu Görevlileri ve Toplu Sözleşme Kanunu)olmak üzere çalışma hayatında mevzuat ve zihniyet değişikliğine gidecek ve sendikaların önündeki tüm engelleri ortadan kaldıracak engelleri ortadan kaldırırken kamu yararlarını da gözeteceğiz. • Çalışma hayatına ilişkin yapılacak tüm değişikliklerde sosyal diyalog kurumlarını işleterek, sosyal taraflarla birlikte hareket edeceğiz. • Kiralık işçi ve esnek çalışma modellerine, sendikal örgütlenmenin engellenerek çalışma barışını tehlikeye sokacak koşullara ve kötü çalışma koşullarına meydan vermeyeceğiz. • Kıdem tazminatlarında hakkaniyetli bir sistem getirerek hakları güvence altına alacağız. • Grev ve toplu sözleşme hakkı da dâhil olmak üzere işçi memur ayırımı yapmadan tüm çalışanları aynı sendikal hak ve özgürlüklerden faydalandıracağız.

ULAŞIM

• Aylık şehir içi toplu ulaşım giderlerini asgari ücretin % 20 sini geçmeyecek şekilde ve öğrencilerden yarısı olacak şekilde düzenleyeceğiz. • Engelliler toplu taşıma araçlarından ücretsiz olarak faydalanacaktır. Ve kullanımlarına ilişkin fiziki iyileştirmeler yapılacaktır. • Otoyollardan HGS-OGS adı altında alınan geçiş ücret ve harçlarını makul seviyelere çekerek sadece ulaşım ağının geliştirilmesine tesisi edeceğiz. • Çevresel sorunlar ile küresel iklim değişikliği olgusunu göz önüne alarak” Çevresel sürdürülebilir ulaşım politikaları ile çevreye daha az zararlı ve ülkenin akaryakıt bağımlılığını minimize edecek demiryolu, deniz ve suyolları taşımacılığına önem vereceğiz. Şehirlerarası ulaşım gerek yolcu ve gerekse yük taşımacılığında deniz ve demiryoluna kaydıracak yatırımlar yapacağız. • Ulaşımda ikinci “Demir Ağlar” Projesini başlatarak Orta Asyaya kadar uzanan DEMİR İPEK YOLU projesini hayata geçireceğiz. • Alternatif ulaşım sistemleri kurabilmek için AR-GE ULAŞIM projesini başlatacağız.

ULUSAL MADEN POLİTİKALARIMIZ

• Madenlerin sahibi halktır. • Maden ve madenci katliamına son vereceğiz. • Devletin soyulmasına imkân veren “ Hizmet alım sözleşmeleri” ve “ rödovans sözleşmelerini “ derhal sona erdireceğiz. • Madenlerimizi devlet eliyle işleyecek, denetleyecek, maden ocaklarını çağdaş teknolojiye uygun koşullara kavuşturacağız. • Yer altı ve yer üstü kaynaklarımızın etkin biçimde korunabilmesi için “Doğal Kaynaklar Bakanlığı” kuracağız. • Somayı maden yüksekokulu, üniversite ve ARGE kampüsünden oluşan Ulusal Maden Eğitim merkezi haline getireceğiz. • ILO sözleşmeleri uygulama kılavuzlarını derhal uygulamaya geçireceğiz. • Ülkedeki genel havza planlarını yeniden düzenleyeceğiz. • Öncelikle Somalı ve Ermenekli madencilerimize kadro güvencesi sağlayacak ve geçmiş dönem işçilik alacaklarını ödeyeceğiz. Sorumlulardan hesap soracağız. • Maden kazalarında ölen tüm işçilerin geçmişteki maden kazalarını da kapsayacak şekilde  “sivil Şehit” olarak kabulüne dair genel düzenleme yapacağız.

ASKERLİK VE VATAN SAVUNMASI

• Askerliği cinsiyet ayrımı yapılmaksızın kademeli olarak profesyonel hale getireceğiz. • Profesyonel askerliğin yanısıra vatan savunması için gönüllü askerlik uygulamasını getireceğiz. • Ülkede büyük bir eşitsizlik yaratan Bedelli askerlik uygulamasına son vereceğiz. • Maliyeti ne olursa olsun sözde değil özde Milli Vatan Savunması için teknolojik silah geliştirme ve üretimi ile dış devletlere olan silah bağımlılığına son kademeli olarak ve hızlı bir şekilde son vereceğiz. • Subay ve ast subayların görev tanımlarına uygun özlük hakları ile maaş ve tazminatlarını yeniden düzenleyeceğiz. • Uzman erbaşların ilk üç sözleşmelerinin yenilenmesi halinde muvazzaf sınıfa alınmalarını teminen yasal düzenlemeleri yapacağız. • Emekli subay ve astsubay özlük ve mali haklarında iyileştirmeler yapacağız. • Fiilen komutanlık görevi yapan astsubaylara görev tazminatı ödenmesi konusunda düzenlemeler yapacağız. • Terfilerde eğitim ve liyakat sistemine yeniden geçilmesini sağlayacağız.  • Muvazzaf subay ve ast subayların orduda çalıştıkları branşlarla ilgili emeklilik sonrası sivil hayatta çalışmalarını sağlamak için gerekli belge ve sertifikaların verilmesini kolaylaştıracağız. • Uzman erbaşların emeklilik hakkı ile ilgili kanuni düzenlemeleri yapacağız.

EMEKLİLER

• En düşük emekli maaşını 2.200 TL yapacağız. • Farklı kurumlardan alınan emekli maaşları arasındaki adaletsizliği giderecek, aynı kurumdan farklı tarihlerde emekli olan kişiler arasındaki maaş uçurumunu düzelteceğiz. • Emeklilerin emekli maaşlarından tedavi ve ilaç giderleri başta olmak üzere her türlü ve her ne ad altında olursa olsun yapılan tüm kesintileri kaldıracağız. • Tüm emeklilere yılda bir kez olmak üzere TATİL İKRAMİYESİ ödenmesini sağlayacağız. • Sosyal Güvenlik destek primi uygulamasına son vereceğiz.

POLİS TEŞKİLATI

• Çalışan ve emekli Polislerin özlük ve mali haklarını yeniden düzenleyeceğiz. • Polis teşkilatını Devlet Memurları Kanunu kapsamından çıkarıp, özel bir personel kanununa bağlayacağız. • Polisin sendikal faaliyetlere katılarak hakkını arayabileceği, sesini duyurabileceği bir sistem kuracağız. • Polis teşkilatı siyasi otoritenin değil, Devletin kolluk gücü olarak çalışması ve siyasi baskıdan uzaklaştırılması için özerk bir yapıya kavuşmasını sağlayacağız. Keyfi sübjektif disiplin cezası, atama, terfi uygulamalarına son vereceğiz. • Polis teşkilatının yapı, görev ve yetkilerini günün koşullarına uygun hale getireceğiz. • Yönetici kadroların atynı askerlikte olduğu gibi ehil ve adil olması esastır. Polis teşkilatını yöneten kadroları meslek içerisinden liyakat esasına göre belli sürelerle atayacağız. • Polis teşkilatında branşlaşma ve uzmanlaşmanın önünü açacağız. • Polise fazla çalışma saatleri için ayrıca hakkaniyetli bir mesai ücret sistemini getireceğiz. • Polise görev süresince gerektiği ölçüde görev ve çalışma alanlarını dikkate alarak düzenli bir biçimde psikolojik destek sağlayacağız. • Polis teşkilatının insan hakları ve mesleki etik temeline dayandırılmış çağdaş eğitim sistemine kavuşturacağız.

ULUSAL ENERJİ POLİTİKALARI

• Ulusal çevre ile dost yenilenebilir enerji kaynaklarından yararlanmak amacını taşıyan bilimsel çalışmalar ve uygulamalar Enstitüsünü kuracağız. • Ülkemizin doğalgaza bağlı elektrik enerjisi üretiminin çeşitlendirilmesi ve bu şekilde dışa bağımlılığın azaltılmasını sağlayacak önlemler geliştireceğiz. Bu kapsamda Güneş, Rüzgâr, Jeotermal ve atıklardan çevreye duyarlı enerji üretimine ve kullanımına ağırlık vereceğiz. • Güneş enerjisi kullanımında hem ucuz enerji tüketimini sağlamak ve hem de görüntü kirliliğini önlemek amacıyla şeffaf güneş panelleri kullanım teşviğini getireceğiz. • Yer kabuğunun çeşitli katmanlarındaki sıcak su, buhar, gaz ve sıcak kuru kayalardan yenilenebilir, sürdürülebilir, ucuz, tükenmez, çevre dostu, yeşil birincil enerji kaynaklarından faydalanacak hâlihazırda ülkemizin mevcut jeotermal ısı potansiyelinin yaklaşık % 12,3 ü olan 3881 MWt ısı enerjisinin açığa çıkarıldığını gözeterek jeotermal ısı potansiyelini değerlendireceğiz. Rüzgâr gücünü de etkin ve verimli bir şekilde kullanımını sağlayacağız. • Doğayı tahrip eden ve doğa dengesini bozan HES ve TERMİK SANTRAL yatırımlarına son vereceğiz. Gerektiğinde halk oylaması yapacağız. • Elektrik ve doğalgaz dağıtım hizmetlerinin özelleştirme öncesi standartlara yükseltip Tüketici lehinde etkin denetim mekanizmasını kuracağız. • Enerji tasarrufunu teşvik için konutlarda 100 kw’nin altındaki elektrik tüketim miktarına % 20 oranında indirim yapacağız. • Hidro elektrik santraller başta olmak üzere EPDK tarafından verilen santral izinlerini gözden geçirerek sektördeki gerçek yatırımcılar ile lisans ticareti yapanlar ayrıştırılmasını sağlayacağız. • Akaryakıt fiyatlarının hesaplanmasında uygulanan yöntemi gözden geçirerek, maliyetteki yükselişin yansıdığı şekilde maliyet düşüşlerini de tüketici fiyatlarına gerçekte yansıtacağız. • Akaryakıt ve doğalgaz üzerinden alınan vergileri gözden geçirerek vergi ve vergi politikalarını yeniden tüketici lehine iyileştireceğiz. • Ülkemiz enerji politikalarına yön veren Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı ve Enerji Piyasası Düzenleme Kurulunu yeniden yapılandırarak koordinasyon eksikliğini ortadan kaldıracağız. Ülke ekonomisi için hayati derecede önem taşıyan enerji üretimi, ithalatı ve fiyatlama politikalarını tüketici lehine geliştireceğiz. • Nükleer santral kurulması çalışmalarında bir yandan Ülke çıkarlarını gözetirken diğer yandan da çevresel etkileri göz önünde bulunduracak son teknolojik projeleri kullanacağız.

YEREL YÖNETİMLER

• Üniter yapıyla uyumlu, yerel düzeyde demokratik katılımın sağlandığı yerel yönetim sistemini geliştireceğiz. • Kent Konseyleri geliştirmek suretiyle çağdaş bir kamu yönetim anlayışı çerçevesinde, yerel yönetimlerin güçlendirilmesi, karar ve denetim süreçlerine toplumsal uzlaşma ve katılımın sağlanmasını hedefleyeceğiz. • Belediye ve İl Genel meclislerinin standartlarını yükseltecek yasaları getireceğiz. • Muhtarlık binaları standardize edilerek muhtarların sigorta primleri ile binalarının ısınma, aydınlatma, haberleşme vb. giderlerinin yerel yönetimlerce karşılanmasını sağlayacağız.

BİLİŞİM POLİTİKASI

• Önemli hedeflerimizden biride Milli geliri arttırıcı bilgi toplumuna erişmek olduğu kadar, çağın gerektirdiği bilişim ve iletişim ürünlerini tasarlayıp üretecek bilişim endüstrisinin geliştirilmesidir. • Kişisel verileri temel hak ve özgürlükler başlığı altında Anayasal koruma kapsamına alacağız. • Özellikle yerli yazılımları güçlendirerek Kamu kurum ve kuruluşlarına yerli yazılım kullanımı zorunlu hale getirilecektir. • Yazılım ihracatçısına destek ve teşvik vereceğiz. • İnternet abonelerinden alınan ilk tesisi vergilerini ve Bilgi Teknolojileri Kurumunca uygulanan ruhsatname ücretlerini kaldıracağız. • Fikri mülkiyet mevzuatını bilişim alanında geliştireceğiz. • Mevcut mevzuatı geliştirmek suretiyle Bilişim ve Elektronik İletişim yasalarını çıkaracağız. • Bilişim sektörünü Ulusal stratejik sektör olarak ilan edeceğiz. ARGE desteklerinde bilişim projelerine daha büyük pay ayıracağız. Türkiye’de ARGE ve inovasyon esaslı üretim kültürünü oluşturacağız. • Baz istasyonları kurulumunda ve yaygınlaştırılmasında maliyet değil Halk sağlığını gözeteceğiz. • Çocuklarımıza ilk okuldan itibaren pedagojik sınırlar dahilinde yazılım programlama ve  veri tabanı eğitimlerine hazırlayacağız. • Kültür toplumu strateji ve eylem planı hazırlayarak uygulamaya sokacağız. Telif hakkı gerektirmeyen her türlü bilgi ve belgeyi araştırmacıların ve bilim insanlarımızın erişimine açacağız.

SANAYİLEŞME POLİTİKASI

• İthalata dayalı ekonomi ve sanayi politikalarını terk edeceğiz. Sanayide yerli teknolojiyi geliştirecek yerli teknolojiyi destekleyeceğiz. • Sanayi ürünlerimizin ihracatında yeni teşvik yöntemleriyle ihracaatı kolaylaştıracağız. • Sanayileşmenin itici gücü olan milli teknolojinin geliştirilmesi konusunda araştırma, geliştirme ve teknik personel yetiştirilmesi iin her türlü destek ve teşvikleri sağlayacağız. • Savunma, imalat, elektronik ve yazılım sektörlerinde atılım yapılmasını teşvik edeceğiz. Elektronik teknoloji üretimine öncelik sağlanacaktır. • Yüksek katma değer ve istihdam sağlayan yatırım projelerine yatırım indiri sağlanacak ve teşvik edilecektir. Sanayide ARGE harcamalarını teşvik ve zorunlu kılacağız. • Sanayinin tüm ülkeye dengeli olarak dağılımını sağlayacak Anadolu yatırımlarına vergisel kolaylıklar getireceğiz. Büyük şehirlere göç engellenecektir. • Beyin göçünü engelleyici tedbirler alacağız. • Yerli mal kullanım bilincini geliştireceğiz.

DIŞ POLİTİKA

• Türkiye’nin yalnızlaştırılmasına ve komşularıyla çatışma içerisine girmesine neden olan yanlış dış politika derhal terk edilecektir. • “Yurtta Barış, Dünyada Barış” ilkesi çerçevesinde dış politika yeniden dizayn edilecektir. • “Dış politikada Türkiye’nin Dostları olduğu kadar Menfaatleri de vardır.” İlkesinden yola çıkarak Milli bütünlüğümüz ve ekonomimize olan hassasiyetimizi esas alan yeni bir dış politika uygulayacağız. • Ülkemizi demokratik ve istikrarlı dış politikalar ile bölgemizde yeniden saygın ve önemsenecek bir ülke konumuna getireceğiz. Standardına getireceğiz. • Kıbrıs Türklerinin eşit ve adil biçimde temsil edildiği, iki halkın ekonomik ve siyasi eşitlik temeline dayalı iki bölgeli iki eşit kurucu devletin oluşturacağı ve Türkiye’nin etkin ve fiili garantörlüğünü içeren yeni bir ortaklığa destek vereceğiz. • Türkiye –Yunanistan ilişkilerini iyi komşuluk ve karşılıklı çıkarlar doğrultusunda geliştirecek ancak Türkiye’nin aleyhine hiçbir toprak kaybına müsaade etmeyerek işgal edilen Ege adalarındaki egemenlik haklarımızın alınmasına asla müsaade etmeyeceğiz. • Yurt Dışında yaşayan ve çalışan vatandaşlarımızın hak ve çıkarlarının takibi için Yurt Dışı İşçi Temsilcilikleri açılacaktır. • BOP amaçlı değil yeni ve gerçekçi bir Orta Doğu politikası ışığında her türlü ulusal menfaatlerimiz ve güvenliğimizi hedefleyerek Ülkemizi sokulan maceradan salimen çıkaracağız. • Akraba Devlet ve topluluklar ile yakın işbirliğine gireceğiz. • Jeostratejik konumumuz gereği AVRASYA ilişkilerimizi güçlendirerek sadece batı ve NATO yanlısı yalnız bir Türkiye’den Tüm dünya ile bütünleşmiş olmuş huzurlu bir Türkiye’ye geçiş yaparken menfaatlerimize zarar vermeyen Uluslararası taahhütlerimizi de gözeteceğiz. • Türkiye’nin NATO ilişkilerinde sürekli olarak ülke çıkarlarımız ve karşılıklı yarar değerlendirmesi yapacağız. • Dış Temsilcilik, Elçilik ve Konsolosluk görevlilerimizin temsil ve lisan standartlarını yükselteceğiz. Görevlendirilmelerinde liyakat ölçülerinden taviz vermeyeceğiz. • Silahlanmada dışa bağımlılığı azaltacak tedbirleri uygulamaya sokacağız. • Balkanlar, Kafkaslar ve Ortadoğu ülkelerinin merkezi hükümetleri ile güvenlik ve istikrarın korunmasını hedefleyen işbirliği içerisinde olacağız. • Siber güvenlikte ulusal çözümlere öncelik vererek teşvik edeceğiz. Avrupa birliği • Avrupa Birliğine diğer ülke üyelerle eşit koşullarda üye olunması kırmızıçizgimizdir. Üyeliğimizin Lozan Antlaşması içeriğine bağlanmasını kabul etmiyoruz. • Avrupa Birliğine üyelik süreci müzakerelerinin yeniden görüşmeye açılması için etkin ve atak bir diplomasi geliştireceğiz. Avrupa Birliği üyeliği için şart koşulan Ülke konumundan çıkararak, davet edilecek ülke konumuna getirilmesi gerekmektedir. • Amacımız Ülkemizin sert dalgalanmalara karşı makroekonomik degelerin muhafazasını teminen Avro üyesi olmadan Avrupa Üyeliğinin gerçekleştirmektir.

vecdet_oz

vecdet_oz_2




adaletpartisi_ss

yerel_secimler_adaletpartisi